CV pracownika biurowego — wzór

[:pl]

Odpowiednie przygotowanie CV pracownika biurowego może przyczynić się do szybkiego znalezienia wymarzonej pracy. Od czego zacząć tworząc CV? Jakie informacje zawrzeć w CV? Jak opisać doświadczenie zawodowe? Sprawdź nasz wzór CV pracownika biurowego.

CV pracownika biurowego
[:]

SPIS TREŚCI

Pracownik biurowy — czym się zajmuje?

Pracownik biurowy lub pracownik administracyjno-biurowy to osoba, która w zależności od branży zajmuje się pracą biurową, obsługą klienta — głównie spędza czas przed komputerem. To bardzo ogólne określenie, które może dotyczyć pracy na takich stanowiskach jak: pracownik recepcji, office manager, pomoc biurowa, asystent biura itp. Jego głównym zadaniem jest dbałość o pozytywny wizerunek firmy oraz organizacja pracy biurowej. Obowiązki pracownika biurowego zależą od charakteru firmy, modelu zarządzania czy wielkości.

Najczęściej pracownik biurowy odpowiada za zarządzanie obrotem dokumentów, archiwizację, sporządzanie pism itp. Jaki jest przykładowy zakres obowiązków pracownika biurowego?

  • Obsługa korespondencji
  • Zarządzanie dokumentacją
  • Odbieranie połączeń telefonicznych
  • Obsługa urządzeń biurowych (drukarka, faks, skaner)
  • Przyjmowanie gości, bezpośredni kontakt z klientami firmy
  • Organizacja spotkań
  • Przygotowywanie raportów i prezentacji
  • Monitorowanie płatności faktur i rozliczeń
  • Prowadzenie terminarza spotkań

Wykształcenie pracownika biurowego

Nie ma konkretnych wymagań, co do kierunku wykształcenia pracownika biurowego. Osoba aplikująca na takie stanowisko powinna posiadać wykształcenie średnie ogólne lub średnie zawodowe. W zależności od rodzaju stanowiska, pracodawca może mieć różne wymagania, co do wykształcenia pracownika biurowego. Dużym plusem dla pracodawców mogą być studia wyższe bądź odbyte kursy na takich kierunkach jak: administracja biurowa, ekonomia, zarządzanie. Ogromnym atutem będzie również znajomość programów takich jak Excel, Asana, Trelo, Power Point itp. Pracodawcy często dają możliwość również przyuczenia w miejscu pracy i zdobywania doświadczenia w trakcie pracy.

Jakie dane osobowe wpisać do CV pracownika biurowego?

Początek pisania CV należy rozpocząć od podania najważniejszych danych, które pomogą w skontaktowaniu się z kandydatem oraz odróżnieniu go od innych. W widocznym miejscu należy umieścić: imię i nazwisko, numer telefonu oraz formalny mail. Można również dodać miasto zamieszkania (bez podawania całego adresu), aby pracodawca mniej więcej wiedział, skąd dany kandydat jest (może być przydatne przy np. pracy zdalnej). Tyle informacji zawartych w CV w zupełności wystarczy. Błędem jest pisanie całego adresu, stanu cywilnego, płci, peselu, liczby posiadanych dzieci czy nawet wieku. Pracodawcę powinny interesować przede wszystkim Twoje umiejętności i doświadczenie.

Czytaj też: Staż z urzędu pracy

CV pracownika biurowego

Czytaj też: Rynek pracownika — na czym polega?

Podsumowanie zawodowe w CV pracownika biurowego

Tworząc CV pracownika biurowego, warto zwrócić uwagę na początku na podsumowanie zawodowe. Jest to krótki opis życiorysu, w którym można przedstawić swoje doświadczenie zawodowe, umiejętności, cele zawodowe itp. Powinno być krótkie i odróżniać Cię od innych kandydatów. Przykład:

  • Jestem młodą, ambitną osobą, która posiada 5-letni staż w pracy biurowej. Doskonale radzę sobie z organizacją pracy, zarządzaniem dokumentacją oraz koordynacją działań biurowych. Posiadam umiejętność szybkiego przyswajania nowych informacji oraz elastyczności w dostosowywaniu się do zmieniających się warunków pracy.
  • Posiadam doświadczenie w pracy biurowej na stanowisku recepcjonistki oraz asystenta biura. Posiadam umiejętność pracy pod presją czasu oraz doskonałą znajomość pakietu MS Office. Moje zaangażowanie, lojalność i profesjonalizm przyczyniają się do efektywnego funkcjonowania biura oraz realizacji celów firmy.
  • Jestem absolwentką studiów na kierunku Zarządzanie. Posiadam wiedzę z zakresu planowania, kierowania, koordynowania i kontrolowania procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Moim celem zawodowym jest zdobycie praktycznego doświadczenia w pracy biurowej, w której będę mogła przyczyniać się do sukcesu firmy.
  • Jestem pełnym energii pracownikiem biurowym, który z pasją podchodzi do pracy i dba o szczegóły. Posiadam umiejętność samodzielnego prowadzenia dokumentacji oraz efektywnego zarządzania czasem. Dobrze znam pakiet Microsoft Office, w tym mam zaawansowaną znajomość Excela. Moje doświadczenie w obsłudze klienta i profesjonalnym podejściu do wykonywanych obowiązków pozwala mi skutecznie zarządzać wieloma zadaniami jednocześnie.

Umiejętności w CV — praca biurowa

W CV pracownika biurowego należy wyeksponować odpowiednio swoje umiejętności. Ta sekcja zawodowa pokazuje pracodawcom, co możesz wnieść do firmy poprzez swoje kompetencje. Warto zastanowić się nad najważniejszymi umiejętnościami, które mogą przydać się na danym stanowisku pracownika biurowego. Przeanalizuj wymagania w ogłoszeniu o pracę i pod nie wypisz swoje najważniejsze umiejętności.

Pamiętaj, że umiejętności pracownika biurowego powinny być na poziomie, który pozwoli koordynować oraz zapewniać prawidłową organizację i przebieg pracy w biurze. Jeśli nie posiadasz doświadczenia biurowego, możesz napisać swoje cechy charakteru, takie jak: szybka adaptacja, chęć nauki lub komunikatywność.

Jakie umiejętności wpisać w CV pracownika administracyjnego?

Umiejętności twarde:

  • Znajomość programów Microsoft Office (Excel, PowerPoint, Word, Outlook itp.)
  • Język obcy
  • Prawo jazdy kat.B
  • Obsługa urządzeń biurowych: drukarka, faks, ksero
  • Bardzo dobra znajomość ortografii i języka polskiego
  • Prowadzenie korespondencji
  • Umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze

Umiejętności miękkie:

  • Bardzo dobra organizacja pracy biurowej
  • Samodzielność
  • Multitasking
  • Analityczne myślenie
  • Komunikatywność
  • Odpowiedzialność
  • Proaktywność
  • Umiejętność rozwiązywania problemów
  • Zarządzanie projektami
  • Umiejętność podejmowania decyzji

Czytaj też: Headhunter — na czym polega praca?

CV pracownika biurowego

Czytaj też: Zwolnienie dyscyplinarne — jakie są konsekwencje?

Zainteresowania CV pracownik biurowy — jakie wpisać?

Wiele osób pomija ten element w CV, co może okazać się błędem. Zainteresowania pokazują pracodawcy naszą ludzką stronę, coś, co odróżnia nas od innych. Osoby pełne pasji, inaczej podchodzą do pracy. Dla nich praca nie jest jedynie obowiązkiem, ale również przyjemnością. Możesz pokazać w swoim CV zainteresowania, które w jakiś sposób łączą się z Twoją przyszłą pracą. Możesz również krótko opisać swoje hobby, które nie wiąże się w żaden sposób z pracą. Każda pasja uczy nas pewnych kompetencji, które zawsze można w przyszłości wykorzystać.

Pamiętaj jednak, że kluczowe jest wpisanie ciekawego hobby, a nie oklepanego, który każdy mógłby sobie przypisać. Omijaj sformułowań takich jak: czytanie książek, film, muzyka, gotowanie itp. Postaraj się bardziej szczegółowo opisać, co lubisz robić. Jeśli lubisz czytać książki, to wspomnij o swoim ulubionym gatunku literackim. Uprawiasz sport? Napisz jaki! Zbyt ogólne zainteresowania nie będą ciekawe dla osoby czytającej Twoje CV.

CV Pracownik administracyjno-biurowy — najważniejsze informacje

  • Umiejętności biurowe powinny być napisane krótko i zwięźle. Podobnie jest z obowiązkami. CV nie powinno zajmować więcej niż dwie strony. Rekruter bądź pracodawca ma do przejrzenia zazwyczaj wiele CV. Najlepiej jest zmieścić się na jednej stronie.
  • Warto zwrócić uwagę na wymagania pracownika biurowego w ofercie pracy. Dzięki niej będziemy mogli stworzyć pod nie nasze CV. Pokaż pracodawcy, że masz to, czego on potrzebuje!
  • Zadbaj o formatowanie CV pracownika biurowego. Dobierz odpowiedni szablon, wyjustuj tekst, a plik zapisz w formacie PDF. Dzięki temu Twoje CV nie zmieni się podczas wysyłania do pracodawcy.
  • Jeśli posiadasz jakieś ciekawe hobby, to wpisz zainteresowania w CV pracy biurowej. Dzięki temu będziesz mógł wyróżnić się spośród innych kandydatów i być może zapadniesz w pamięć pracodawcy.
  • Posiadasz umiejętności komputerowe? Znajomość MS Excel lub innych programów może być dużym atutem dla pracodawcy. Opisz swoje umiejętności specjalistyczne oraz przebyte kursy i szkolenia. Dzięki temu pracodawca będzie wiedział, skąd pozyskałeś wiedzę. Kursy w CV pracy biurowej będą mile widziane i pokażą pracodawcy, że jesteś ambitny i chętny do rozwoju osobistego.
  • CV pracownik biurowy bez doświadczenia — czy warto próbować? Oczywiście, że tak! Pracodawcy chętnie przyjmują osoby do przyuczenia na takie stanowiska, warto jednak samemu spróbować zdobywać wiedzę, dzięki temu będzie łatwiej znaleźć pracę. W swoim CV pracownika biurowego opisz swoje cechy charakteru, umiejętności miękkie oraz cele zawodowe.
  • Pamiętaj, że CV powinno być tworzone indywidualnie pod konkretną ofertę pracy. W oczach pracodawcy to duży plus, który pokazuje Twoje zaangażowanie i chęć podjęcia się pracy w danej firmie.
  • Dodaj klauzulę CV! To bardzo ważny krok, bez którego możesz nie dostać swojej wymarzonej pracy. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych daje pracodawcy możliwość przeglądania Twojego CV!

Przykład CV pracownika biurowego

Przykładowe CV pracownika biurowego powinno być proste i przejrzyste. Poniżej przedstawiamy przykład CV do pracy biurowej:

Wzór CV pracownik biurowy

CV pracownika biurowego

Sprawdź nasz KREATOR CV, w którym stworzysz w łatwy i szybki sposób profesjonalne CV do pracy!

Sprawdź też: Nonkonformizm pracownika — co to jest?


Podobne wpisy

  • CV dla rekrutera

    CV dla rekrutera — jak stworzyć?

    Tworzenie CV dla rekrutera to wyzwanie, które wymaga szczególnej uwagi i precyzji. Jak stworzyć CV dla rekrutera?


    13.06.2024
  • CV dla programisty

    CV dla programisty — jak powinno wyglądać?

    Przygotowanie idealnego CV dla programisty to kluczowy krok w zdobyciu wymarzonej pracy w branży IT. Jak powinno wyglądać CV programisty?


    16.05.2024
  • klauzula w CV

    Klauzula w CV — czy jest potrzebna?

    Wiele osób, tworząc CV zastanawia się, czy klauzula w CV jest ważna. My odpowiadamy na to pytanie! Sprawdź najważniejsze informacje!


    08.05.2024
  • luka w CV

    Luka w CV — jak o niej mówić?

    Luka w CV to dziura w doświadczeniu zawodowym, która może mieć różne przyczyny. Przyjęło się, że jest to coś negatywnego, przez co pracownicy zatajają te dane w swoim CV. Czasem zdarza się, że pracodawca zapyta o luki w CV na rozmowie o pracę. Jak wyjaśnić przerwę w zatrudnieniu? Jak uzasadnić lukę w CV? Czy można ukryć lukę w życiorysie?


    27.03.2024
  • CV marketing

    CV marketing — wzór, jak napisać?

    Twoje CV to wizytówka, która może otworzyć drzwi do wymarzonej pracy. W dzisiejszym świecie rynek pracy przepełniony jest kandydatami, którzy muszą wyróżniać się spośród tłumu. Dlatego tak ważne jest, aby dowiedzieć się, jak powinno wyglądać skuteczne CV. Jak napisać CV dla specjalisty marketingu? Sprawdź skuteczny wzór CV marketing.


    26.02.2024
  • system ATS

    Co to jest system ATS?

    System ATS, czyli Applicant Tracking System jest programem, który ma usprawnić proces rekrutacji i pozwolić na elektroniczną obsługę aplikacji kandydatów. Systemy ATS umożliwia przeglądanie zgłoszeń osób, które ubiegają się o pracę na konkretnym stanowisku i śledzą źródła spływających kandydatów w bazie centralnej. Czym jest system rekrutacyjny? Jakie funkcje ma ATS?


    23.02.2024
  • CV dla księgowej

    CV dla księgowej — wzór, jak napisać?

    Stworzenie profesjonalnego CV dla księgowej to kluczowy krok w zapewnieniu sobie miejsca na rynku pracy w dziedzinie finansów i rachunkowości. Odpowiednio skonstruowany dokument może być decydującym czynnikiem w dostaniu się na stanowisko księgowej. Co należy do obowiązków księgowej? Ile zarabia główna księgowa? CV dla księgowej — jak napisać? Jak dobrze opisać doświadczenie zawodowe w CV księgowego?


    14.02.2024
  • pokolenia w rekrutacji

    Pokolenia w rekrutacji

    Dzisiejszy rynek pracy obsadzony jest osobami z różnego pokolenia. Aby prowadzić skuteczną rekrutację, należy więc przekaz kierować do odpowiedniego odbiorcy. Jak wygląda rekrutacja młodych pracowników pokolenia Z? Jakie są różnice pokoleń? Czy sposób rekrutowania powinien być inny w zależności od pokolenia?


    17.01.2024
  • assessment center

    Metoda Assessment Center — na czym polega?

    Jednym z innowacyjnych narzędzi, które zdobywa coraz większą popularność w procesach rekrutacyjnych i rozwoju kadr, jest tzw. Assessment Center. To kompleksowa metoda, która nie tylko pozwala ocenić kompetencje zawodowe, ale także analizuje umiejętności interpersonalne i potencjał rozwojowy kandydatów. Na czym dokładnie polega Assessment Center? Jaki to rodzaj rekrutacji?


    11.01.2024
  • rekrutacja wolumenowa

    Rekrutacja wolumenowa — na czym polega?

    Rekrutacja wolumenowa stała się kluczowym elementem strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Wraz z rosnącą konkurencją o najbardziej utalentowanych pracowników, przedsiębiorstwa coraz częściej zwracają uwagę na szybkie i efektywne metody pozyskiwania nowych talentów. Na czym polega rekrutacja wolumenowa? Na jakie stanowiska najczęściej prowadzi się rekrutację wolumenową? Dlaczego marketing rekrutacyjny to kluczowe zagadnienie w rekrutacjach wolumenowych?


    22.12.2023